Kritik mot könsstympning är rasism (enligt RFSU)…

Skattefinansierade RFSU vill också vara politiskt korrekta och drar sitt strå till stacken. I en ny rapport som refereras i organisationens tidskrift Ottar menar man att kvinnlig könsstympning är något bra och positivt, och att den kritik som framförs mot kvinnlig omskärelse bara är uttryck för rasism. De allra flesta könsstympade kvinnor är i själva verket ”starka och stolta” och ”nöjda med sin kropp och sin sexualitet”, allt enligt RFSU.

Gissar dock att författarinnan till rapporten, en Sara Johnsdotter, docent i antropologi vid Malmö högskola, har sin klitoris och sina blygdläppar kvar i behåll och att hon inte gärna vill skiljas från dom.

Enligt WHO:s beräkningar utsätts varje år runt tre miljoner flickor för könsstympning. För den som inte är bekant vad det innebär kan man se det här. Själv avstår jag gärna för något mer vidrigt har jag svårt att tänka mig.

http://www.youtube.com/watch?v=mspMEMD8OeE&feature=related

Märkligt, jag som alltid haft en positiv syn på RFSU. Får väl ta och tänka om då…

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

