Ännu ett bevis på att svenskar inte vill ha mångkulturen

Forskaren Anders Trumberg vid Örebro Universitet har lagt fram en avhandling i kulturgeografi. Avhandlingen visar mycket tydligt att att elevers möjlighet att välja skola ökar segregationen. Elever med liknande etnisk, social och ekonomisk bakgrund samlas i särskilda skolor och etniskt svenska föräldrar som har sina barn i skolor med hög andel invandrare väljer i allt högre grad att flytta sina barn till annan skola.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/orebro_universitet/pressrelease/view/skolvalet-oekar-segregationen-603149

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=4418077

Saken uppmärksammades också i ett reportage i P1 för en tid sedan.

Det hela är ännu ett tecken på att folk i allmänhet inte vill ha mångkulturen trots politikers ihärdiga påstående om motsatsen. Som vanligt är de som ivrigast försvarar invandringen och dess negativa effekter de som bor längst ifrån den – ”vanligt” folk får ta smällarna.

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Detta inlägg publicerades i Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ännu ett bevis på att svenskar inte vill ha mångkulturen

  1. Den omvända koloniseringen av Europa är ett av eliternas viktigaste projekt. Det intressanta är varför? Pladdret om konkurrensfördelar och ekonomiska vinster av ”mångfalden” är ju närmast sinnesslött i sin världsfrånvändhet.

    Min gissning är att man vill ha historielösa, rotlösa och etniskt uppblandade befolkningar, förmodligen för att man räknar att de är lättare att härska över.

    Tack för en bra blogg!

Lämna en kommentar