Stenkastning och bränder ett sätt att kommunicera?

Jag har tidigare skrivit om en forskningsrapport som handlade om kvinnlig omskärelse, se tidigare blogginlägg. Allt kan man då forska om, och också komma fram till de mest fantastiska saker.

Nu har en ny spännande, politiskt korrekt forskningsrapport presenterats. Enligt Carina Listerborn, docent i stadsbyggnad vid Malmö högskola är det vanligt att ungdomar attackerar brandmän just för att lura till sig polisen, som man sedan går till attack mot.

De våldsamma konfrontationerna på Rosengårdsområdet ser hon Listerborn som ett ”uttryck för kommunikation, någonting man vill säga”. Hon förklarar vidare att stenkastningen beror på att ungdomarna vill aktivera sig och sysselsätta sig och de tycker att den är ”spännande”.

Tänk vad man kan komma fram till i den akademiska världen…

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

