Riksdagsdebatt idag om migrationspolitiken

Jag har tidigare flera gånger på min blogg tagit upp regeringens huvudlösa överenskommelse med (MP) om migrationspolitiken, och de facto var det ju den som fick mig att inleda denna blogg.

Idag, onsdag, debatterar riksdagen migrationspolitiken, på begäran av (SD). Jag gissar att frågan överhuvudtaget inte skulle diskuterats – invandringen är ju inget man annars talar högt om i detta land. Det skall bli mycket intressant att lyssna på debatten.

Som en försmak till debatten hade Jimmie Åkesson igår en debattartikel i Svenska Dagbladet där de enorma problemen lyftes upp. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/markligt-att-belona-de-som-stannar-illegalt_6048237.svd 

Där får man en uppfattning om omfattningen av problemet – det är inte en liten skitfråga utan kan handla om uppemot 80 000 illegala invandrare som uppehåller sig i landet och som nu skall ha vård, omsorg och skola. Än allvarligare är att samhälletapparaten delas upp – en del, polis och migrationsmyndigheter, skall aktivt jaga de illegala invandrarna och försöka utvisa dom, medan en annan del – skola, sjukvården  och socialtjänst aktivt skall verka för att lägga krokben för polisen som skall verkställa att lagar upprätthålls.

Hur skulle det se ut om motsatsen gällde – att polisen aktivt skulle hindra efterlevnaden av Socialtjänstlagen, Skollagen, Hälso- och sjukvårdslagen?

Här pratar vi om kaos av stora mått…

Artikelns rubrik är också träffande ”Märkligt att belöna de som stannar illegalt”. Varför skall någon enda invandrare bemöda sig om att söka uppehållstillstånd när man ändå har rätt till alla samhällets förmåner, och dessutom får aktivt skydd av ena halvan av samhället?

Jag har sagt det förr och kommer att säga det förr – överenskommelsen är helt vansinnig och riskerar att undergräva hela samhällsmoralen. Detta är riktigt illa.

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Inrikespolitik, Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

