Kan svenska bomber vara farliga? Oj då!

Riksdagen har beslutat att Sverige skall delta i insatsen i Libyen med åtta JAS-plan.

Nu har något ljushuvud till politiker (var 17 får dom allt ifrån) plötsligt insett att de bomber flygplanen är utrustade med kan vara farliga för civila.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/gripenbomber-en-fara-for-civila_6070607.svd

Jag tror jag smäller av. Hur jävla dum kan en politiker egentligen bli??? Vad tror dom egentligen att ett beväpnat stridsflygplan gör? Har dom inte fattat nånting alls om vad vapen gör med människor?

Ibland undrar jag om vi svenskar är världens mest korkade folk men jag antar att det inte är så, vi har nog bara världens mest korkade politiker…

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Diverse, Inrikespolitik, Internationella frågor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

