Nya inlägg m m

Igår var jag flitig och skrev två inlägg på PI, dels om socialdemokraternas galna påfund att införa den muslimska helgdagen Eid-Al-Fitr som ny svensk helgdag. Hur kan man överhuvudtaget bara komma på tanken? Talade igår med några av mina lokala S-politiker om saken och dom förstod inte heller. Det är väl det som är problemet – att sådana smarta idéer ofta kommer uppifrån och pådyvlas folk.

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/02/1a-maj-tal-muslimsk-helgdag-skall-bli-svensk/

Kan tillägga att det som är skrivet om Jimmie Åkesson i artikeln inte är skrivet av mig, utan i efterhand tillagt av någon på PI.s redaktion.

Skrev sedan ytterligare ett kort inlägg med anledning av en artikel i senaste numret av Dagens Samhälle, se nedan.

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/02/scb-statistik-okad-andel-invandrare-i-sverige-2030/ 

Men det som gör mig allra mest upprörd och bestört just nu är trots allt S-förslaget om nya helgdagar. Nu tror jag inte att ett sådant förslag skulle bli verklighet, men bara det att man kommer på tanken visar hur fel ute vi är, och hur verklighetsfrånvarande våra politiker är. Har tänkt tanken att skriva en insändare om det i lokaltidningen men får se om jag hinner.

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

