Refuserad på PI?

Har jag tappat ”stinget”? Biter inte min penna längre? Anledningen till min fråga är att jag nu på relativt kort tid fått två artiklar refuserade av PI. Det känns lite trist och konstigt.

Av denna anledning återger jag den senaste här nedan..,

VARFÖR UTVISAS INTE GROVT KRIMINELLA?

Dom har nu fallit i Södertörns tingsrätt mot Salar Mahmoud Hassan – den så kallade ”Farstapedofilen” eller ”Södertörnspedofilen”. I vår politiskt korrekta massmedia utmålas han som en av Sveriges grövsta sexförbrytare någonsin, givetvis utan att nämna hans etniska härkomst. Men trots 13 grova sexövergrepp mot barn (domen är en skakande läsning) blev straffet ”bara” rättspsykiatrisk vård, men märkligt nog ingen utvisning efter avtjänat straff, vilket dessutom överhuvudtaget inte var ett yrkande från åklagarens sida. Vän av ordning frågar sig lätt varför.

Tyvärr är domen mot ”Farstapedofilen” bara en av många liknande domar där domstolarna underlåtit att döma ut den logiska konsekvensen av grova brott som man begår som gäst i ett främmande land – nämligen utvisning. Listan på sådana grova brottslingar kan göras sorgligt lång.  Hur kan detta vara möjligt?

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) har flera gånger lyft upp frågan i debatter i riksdagen men som vanligt ger de andra partiernas företrädare inga klara svar. Man menar att lagen som ger domstolar rätt att döma till utvisning redan finns och att hela debatten därför är onödig. Men om lagen finns, varför tillämpas den inte då? Kan det inte vara läge att se över/skärpa en i så fall ofullständig lag?

Kent Ekeroth har även skrivit en mycket läsvärd debattartikel på Newsmill i frågan. Förvånansvärt nog passerade den censurens nålsöga. http://www.newsmill.se/artikel/2011/04/13/kriminella-utl-nningar-har-ingen-plats-i-sverige

I mina ögon är ett av huvudproblemen med svensk invandringspolitik att vi i Sverige ger våra invandrare PUT (permanent uppehållstillstånd), till skillnad från i många andra länder där man väljer att ge TUT (tillfälligt uppehållstillstånd) – och PUT är just vad det är – permanent, och därmed i princip omöjligt att rucka på. Har man en gång fått ett sådant är det således rena vinstlotten. Har man dessutom barn eller familj i landet kan man också vara tämligen säker på att få stanna i landet nästan oavsett vad man gjort för kriminella gärningar – barn måste ju ha sin pappa, även om han våldtagit 13 småflickor eller är en kallblodig dubbelmördare… Humanism och omtanke om gärningsmannen och hans anhöriga väger tyvärr i många fall tyngre än omtanken om brottsoffren och kommande offer.

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Brott och straff. Bokmärk permalänken.

Kommentera

