Mångkulturell brottslighet även i mina trakter…

I min hemkommun har invandrare i alla tider varit välkomna då industrin haft ett skriande behov av arbetskraft. Situationen är densamma i grannkommunerna. På grund av detta har vi en hög andel invandrare, över 20%, men trots detta (fram tills nu) relativt få problem – bortsett från att socialbidragskostnaderna skenat de senaste åren.

De invandrare som tidigare kommit till våra trakter har oftast varit mycket snabba med att komma ut i arbete, flitiga, och därmed uppskattade i industrin. På senare år har emellertid situationen förändrats – dels har industrin omstrukturerats och de enklare jobben har rationaliserats bort – dels är de invandrare som nu kommer hit betydligt svårare att få ut i arbete. Främst handlar det nu om somalier.

Det finns emellertid även en omvärld som nu allt mer gör sig påmind och leder till grov brottslighet. Just nu pågår en uppmärksammad rättegång mot fyra personer från Landskrona som på ett mycket grovt sätt rånat en bank i en grannkommun. Media har som vanligt lagt locket på om gärningsmännens ursprung, men åtminstone jag funkar på så sätt att hör jag ”Landskrona” så kopplar jag det instinktivt till invandrare. Det är egentligen märkligt att man skall behöva göra den kopplingen när det gäller en svensk stad. Idag läste jag på PolitisktInkorrekt att det handlar om fyra kosovoalbaner.

Häromdagen var det sedan ett skottdrama i en annan av grannkommunerna där en man sköts och sedan dumpades på en cykelväg. Här har jag ryktesvägen hört att det handlade om en uppgörelse i kriminella kretsar och att det handlar om ex-jugoslaver.

För några dagar sedan var det slutligen ett mord på nöjesanläggningen High Chaparall där media också varit förtegna och bara skrivit att det var ”en man från Hylte” som mördades. Här fick jag igår höra att han var zigenare. Vad gärningsmännen var för några vet jag ännu inget om – och inte polisen heller för den delen…

Verkligheten trycker sig således på obevekligen. Förhoppningsvis kan detta bidra till att folk även här får upp ögonen för de många negativa aspekterna av den misslyckade invandringspolitik som förs.

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Brott och straff, Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

