Danmark – ett ”pissland”?

Onsdag 22 juni sände SR programmet ”Tankesmedjan” i P3. I programmet gjorde programledaren Mona Masri ett utfall mot Danmark och kallade det ett ”pissland” på grund av landets invandrings- och integrationspolitik.

Man förvånas över ett sådant uttalande i svensk radio. Tydligen är jag inte den enda, ett 60-tal personer har anmält inslaget till granskningsnämnden för radio och TV. Min gissning är att dock att anmälan inte leder någon vart, har själv gjort en sådan anmälan en gång och det inslaget fríades.

Uttalandet om Danmark är bara ett av många tecken på att Sverige håller på att isolera sig allt mer, och hur relationerna till våra grannländer blir allt sämre. En gång i tiden vårdades samarbetet mellan de nordiska grannländerna väl men idag haglar skällsorden från svenska media, svenska politiker och svensk kulturelit över våra grannländer och allt för att den styrande majoriteten i vårt land har valt en annan invandrings- och integrationspolitik än i våra grannländer – in politik som för varje dag som går blir allt mer udda och extrem även ur ett europeiskt perspektiv.

Det är verkligen synd att utvecklingen ser ut på detta sätt, och man kan fundera över om vi nu är det land som för en udda politik – är det då inte vi som är ett ”pissland”?

Om minsynpasaken

Jag är en 45-årig man som startat en blogg för att på detta sätt kunna dela mina åsikter om frågor som berör mig starkt - och just nu är det invandring, mångkultur, integrationsfrågor, frågor om lag och rätt, politik och om det samhälle vi lever i. Förhoppningsvis får jag någon/några läsare. Du kan nå mig på e-postadressen nissenissesson@ymail.com
Det här inlägget postades i Internationella frågor, Invandring, mångkultur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

